Motoryzacja

Czym jest złącze elastyczne tłumika?

Czym jest złącze elastyczne tłumika?

Każdy pojazd wyposażony w silnik spalinowy musi posiadać również układ wydechowy, który odpowiada za odprowadzanie spalin powstałych w wyniku spalania mieszanki paliwowej. Jest to niezbędny element każdego pojazdu wyposażonego w silnik spalinowy, bez którego poruszanie się pojazdem byłoby niemożliwe. Jednym z najbardziej istotnych elementów układu wydechowego jest tłumik, który odpowiada za redukcję drgań powstałych na skutek przemieszczania się spalin. Wpływa on również na ogólną głośność jednostki napędowej. W dzisiejszych czasach obowiązują tzw. normy hałasu, dlatego też tłumik pełni niezwykle istotną funkcję w układzie wydechowym. Za redukcję hałasu odpowiada tzw. złącze elastyczne tłumika. Czym właściwie jest ten element oraz jaki ma wpływ na dźwięk jednostki napędowej? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w tym artykule.

Do czego służy złącze elastyczne tłumika?

Elastyczne złącza tłumika produkuje się po to, aby zmniejszać hałas generowany przez układ wydechowy. Najczęściej złącze elastyczne tłumika umieszcza się pomiędzy kolektorem wydechowym a przednią rurą w samochodach, w których silnik jest ułożony poprzecznie.
Początkowo złącza elastyczne stosowano w celu redukcji hałasu, jednak z czasem zyskały one inne zastosowania.
Złącza elastyczne rozróżnia się ze względu na wymagania dotyczące tłumienia hałasu oraz maksymalną temperaturę w jakiej mogą być użytkowane.

Jak właściwie dobrać złącze elastyczne tłumika?

Przed zakupem złącza elastycznego należy dokonać pomiaru, który pozwoli nam określić, jakich wymiarów złącze będzie odpowiednie do naszego samochodu. W katalogach z częściami do układów wydechowych nie znajdziemy bowiem informacji o tym, jakie wymiary powinno mieć złącze w danym modelu samochodu. Aby mieć pewność, że zakupiony przez nas element będzie pasował do naszego auta, należy zmierzyć stare złącze tłumika. Jeśli przed zakupem nie wykonamy takiego pomiaru, może okazać się, że nowe złącze jest na przykład za krótkie, przez co nie będziemy w stanie go zamontować. nowej.
Aby dokonać pomiaru warto udać się do warsztatu, który wyposażony jest w kanał a następnie zmierzyć średnicę rury przed lub za złączem. Kolejnym elementem, który należy zmierzyć jest całkowita długość rury od spawu do spawu.
Istnieje również możliwość dokonania pomiaru bez wjeżdżania na kanał. Wówczas należy podnieść auto przy użyciu podnośnika do zmieniania kół, a następnie wsunąć się pod auto i za pomocą miarki zmierzyć długość całego elementu od spawu do spawu, aby uzyskać prawidłowe wymiary.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.